کد خبر : 485852 تاریخ : ۱۴۰۲/۲/۲۴ - 12:18
دکتر غلامعلی رجایی در مراسم تقدیر از علی صالح آبادی: وقتی همه نشسته بودند صالح‌آبادی ایستاده بود رجایی گفت: در کمال خضوع لازم می‌دانم به‌عنوان یک فعال سیاسی از زحمات ایشان و همکاران محترمشان در طول 20 سال گذشته که در زمینه روشنگری و تنویر افکار عمومی نقش قابل‌توجهی ایفا کرده تقدیر و تشکر نمایم

به گزارش ستاره صبح آنلاین رجایی در این مراسم گفت: چند ماهی که «ستاره صبح» توقیف بود، صالح‌آبادی سردبیر روزنامه همدلی شد. من با فرهنگ مکتوب آشنا هستم و ده‌ها جلد کتاب و صدها مقاله نوشته‌ام و اهمیت کار رسانه را خوب می‌فهمم. علاوه بر آن حدود پنج سال که مشاور «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» بودم با رسانه‌ها در ارتباط نزدیک بودم.
کار روزنامه‌نگاری کاری سخت، دشوار و پرریسک است؛ اما به دلیل تأثیرگذاری‌اش بر مخاطب و جامعه و حاکمیت یکی از مهم‌ترین حرفه‌ها در دنیای قدیم و مدرن به شمار می‌رود. روزنامه «ستاره صبح»، روزنامه‌ای متفاوت است، زیرا تیترها، گزارش‌ها و یادداشت‌های منحصربه‌فرد دارد. برداشت من از فعالیت 20 ساله مدیرمسئول روزنامه «ستاره صبح» این است که زمانی که همه نشسته بودند «صالح‌آبادی» ایستاده بود. آقای صالح‌آبادی برخلاف کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی‌ هستند و در این روزگار سخت و بحرانی به‌نوعی زندگی را کاسبی می‌کنند و لب بر هرگونه حرفی که ‌نقد وضع موجود باشد فروبسته‌اند، او دم فرونبسته حرف زده و البته هزینه‌هایش را هم به جان‌ودل پرداخته است. من ازاین‌جهت به این مجاهد قبل از انقلاب به زندان رفته و شکنجه دیده و زجردیده صمیمانه به خاطر این روحیه ایستادگی تبریک عرض می‌کنم.
در کمال خضوع لازم می‌دانم به‌عنوان یک فعال سیاسی از زحمات ایشان و همکاران محترمشان در طول 20 سال گذشته که در زمینه روشنگری و تنویر افکار عمومی نقش قابل‌توجهی ایفا کرده تقدیر و تشکر نمایم و برای تداوم دست‌اندرکاران روزنامه وزین ستاره صبح که به‌مثابه مشعل و چراغی در بعضی ساحت‌های تاریک عمل می‌کنند، آرزوی توفیقات روزافزون کنم. بی‌شک روزنامه ستاره صبح و صالح‌آبادی دو عنوانی هستند که در دهه‌های بعد نمی‌توان بدون توجه به آن‌ها تاریخ مطبوعات سیاسی ایران را در دهه‌های هشتاد و نود قرن چهاردم خورشیدی ورق زد.