کد خبر : 414051 تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۳ - 12:16
کنعانی: تبادل پیام‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد/ مذاکرات مستقیم و دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تبادل پیام ها در خصوص مذاکرات هسته ای خبر داد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

مذاکرات با دولت کره در کانال‌های مختلف ادامه دارد

کنعانی درباره بدعهدی‌های کره جنوبی و اظهارات رییس جمهور این کشور گفت: مطالبات مالی ایران از کره جنوبی حق قانونی ملت ایران است. موضوع این مطالبات و ضرورت پرداخت مرتبط با هیچ موضوع دیگری نیست و دولت کره متعهد است حقوق ملت ایران را پرداخت کند. مذاکرات با دولت کره در کانال‌های مختلف انجام شد و ادامه دارد. متاسفانه همکاری دولت کره رضایت بخش نبوده و حتی در موارد غیر تحریمی هم که دولت کره می‌توانست اقدام کند، اقدام لازم را انجام نداه است. البته کمک جزیی در پرداخت بخشی از التزامات مالی مربوط به حق عضویت ایران در سازمان ملل پرداخت کرده است. انتظار داریم که دولت کره در این ارتباط به مسئولیت‌های قانونی خودش در این زمینه عمل کند.

تبادل پیام‌ها ادامه دارد/ مذاکرات مستقیم با آمریکا نداریم

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص احتمال آغاز دور جدید مذاکرات گفت: تاکید می‌کنم که همانطور که قبلا عرض کردیم تبادل پیام‌ها از کانال‌های محتلف ادامه دارد. موضوع هسته‌ای صرفا موضوع ایران نیست همانطور که سخنگوی اتحادیه اروپا هم اظهار کرده اقای بورل در تعامل با طرف‌های ذی ربط است و از این چارچوب تبادل پیام‌ها ادامه دارد. در ارتباط با مذاکرات عدم مذاکرات رسمی به معنای عدم تبادل پیام نیست. در مجموع در این زمینه مواضع ایران روشن است. موضوع هسته‌ای موضوعی است که تمام طرف‌های آن منافعشان درگیر است. در هر حال روند پیگیری موضوع هسته‌ای و رفع تحریم ها در چارچوب دیپلماتیک مورد اهتمام ایران است. طرف‌های دیگر هم نشان دادند که در حفظ برجام تاکید دارند و امیداوریم در عمل هم گام هایی انجام شود. اقای ایروانی در این ارتباط توضیح دادند و مذاکرات مستقیم و دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم.

کنعانی در خصوص سیاست های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: در طول سنوات گذشته اقدامات دولت آمریکا متنوع بوده و در حوزه های محتلف شاهد سیاست های خصمانه دولت آمریکا علیه ایران بودیم. ماهیت رفتار امریکا علیه ایران خصمانه است. به ویژه در بحث تحریم ها، مصادیق بارزی از جنایت علیه بشریت برای آمریکا ثبت شده است.