کد خبر : 413643 تاریخ : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - 16:49
وعده پیروزی زلنسکی و پوتین در سخنرانی های سال نو میلادی زلنسکی: ما برای پیروزی می جنگیم و به مبارزه ادامه خواهیم داد / پوتین: دفاع از وطن وظیفه مقدس ما در قبال اجداد و فرزندانمان است رهبران اوکراین و روسیه هر دو در سخنرانی های سال نو میلادی متعهد شدند که برای پیروزی تلاش کنند، اما در حالی که ولودیمیر زلنسکی از درد صحبت می کرد، پوتین جنگ را یک مبارزه در جهت استواری روسیه قلمداد کرد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از یورونیوز: زلنسکی با یادآوری برخی از دراماتیک‌ترین لحظات و پیروزی‌های جنگ، پیام ویدیویی 17 دقیقه‌ای احساسی خود را با فیلم‌هایی از حملات روسیه به این کشور و کلمات غرورآفرین برای اوکراینی‌هایی که در برابر حملات، تاریکی و سرما ایستادگی می‌کنند ابراز کرد.

زلنسکی با لباس تیره رنگ خود  پرچم اوکراین را پشت سرش به اهتزاز در آورده بود، گفت: "به ما گفته شد: شما چاره ای جز تسلیم ندارید. ما می گوییم: ما چاره ای جز پیروزی نداریم."

"ما به عنوان یک تیم مبارزه می کنیم -- کل کشور، تمام مناطق ما. من همه شما را تحسین می کنم."

چند دقیقه پس از سخنرانی زلنسکی - که درست قبل از نیمه شب به وقت کیف در شب سال نو منتشر شد - صدای انفجارهای متعددی در پایتخت و سراسر اوکراین شنیده شد. این حملات به دنبال شلیک بیش از 20 موشک کروز در سراسر اوکراین و بمباران  پیش از آن انجام شد.

در حالی که جنگ به ماه یازدهم خود می رسد، مسکو برای مقاومت سرسختانه و میلیاردها دلار تسلیحات غربی که جریان را به نفع اوکراین تغییر داده است، آماده نبود.

نیروهای روسیه مجبور شده‌اند از بیش از نیمی از سرزمین‌هایی که در هفته‌های اول آنچه که پوتین «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن اوکراین می‌خواند، خارج شوند. 


پوتین "سرنوشت" روسیه در سال 2023 را برجسته می کند

پوتین با ارسال پیام سال نو در کنار سربازان به جای دیوارهای کرملین، در مورد سال 2022 به عنوان سالی که "به وضوح شجاعت و قهرمانی را از خیانت و بزدلی جدا می کند"  صحبت کرد.

پوتین در حالی که تلاش می‌کرد در میان انتقادات داخلی فزاینده از استراتژی نظامی خود، حمایت را در میان روس‌ها جلب کند، از نیروهای روسی تشکر کرد و از آنها تلاش بیشتر را خواستار شد.

پوتین  گفت: «مهمترین چیز سرنوشت روسیه است. "دفاع از وطن وظیفه مقدس ما در قبال اجداد و فرزندانمان است. عدالت اخلاقی و تاریخی در کنار ماست."

روسیه یک عملیات سریع را برنامه ریزی کرده بود، اما با طولانی شدن جنگ، مجبور شد کشوررا بیشتر در شرایط جنگی قرار دهد: فراخوانی بیش از 300/000 نیروی ذخیره، بازسازی اقتصادی آسیب دیده از تحریم های غرب و گفتن علنی این که درگیری ممکن است طولانی باشد. .

پوتین با تاکید بر اینکه ظاهراً غرب قصد "ویران کردن روسیه" را با استفاده از کیف دارد، قول داد که او هرگز این اجازه نخواهد داد. او گفت:  جنگ، هرچند سخت، ادامه خواهد داشت.

 

زلنسکی وعده بازگشت سرزمین ضمیمه شده اوکراین را داد
زلنسکی قول داد سرزمین‌هایی را که مسکو در سپتامبر اعلام ضمیمه کرده است، بازگرداند.

او گفت: "فراموش کردن و بخشش غیرممکن است. اما برنده شدن ممکن است."

زلنسکی ضمن برشمردن موفقیت‌های اوکراین، به پل کریمه، نماد مسکو از الحاق شبه جزیره‌ای که آن را به روسیه متصل می‌کرد و در ماه اکتبر در اثر انفجاری تخریب شد، اشاره کرد.

ما می جنگیم و به مبارزه ادامه خواهیم داد. به خاطر کلمه کلیدی: "پیروزی".