کد خبر : 413593 تاریخ : ۱۴۰۱/۱۰/۸ - 12:15
دولت بایدن با فروش 180 میلیون دلاری تسلیحات به تایوان موافقت کرد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن با فروش احتمالی 180 میلیون دلار تسلیحات به تایوان در بحبوحه تنش ها موافقت کرده است.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از سی ان ان: وزارت امور خارجه آمریکا گفت که دولت، کنگره را  از موافقت خود با فروش احتمالی سیستم های حمل مهمات ضد تانک و تجهیزات مربوطه به دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایپه ( پایگاه دیپلماتیک تایوان در ایالات متحده) مطلع کرد.

در بیانیه آمده است: «این قرارداد فروش اسلحه برای حمایت از  مدرن‌سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی تایوان، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است». فروش پیشنهادی به بهبود امنیت گیرنده کمک خواهد کرد و به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.

واشنگتن مدت‌هاست که به این تایوان تسلیحات می‌دهد. با این حال، این اقدام احتمالا خشم پکن را که تایوان را بخشی از چین می داند، برانگیزد.

در سپتامبر ، دولت بیش از 1.1 میلیارد دلار فروش تسلیحات به تایوان را تصویب کرد که بزرگترین فروش در دوره ریاست جمهوری جو بایدن بود که شامل 60 موشک ضد کشتی و 100 موشک هوا به هوا بود.

این فروش مدت کوتاهی پس از شعله‌ور شدن تنش‌ها بین چین و ایالات متحده پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه اوت، انجام شد.