کد خبر : 413585 تاریخ : ۱۴۰۱/۱۰/۷ - 17:47
تلاش آمریکا برای جلوگیری از ارسال پهپادهای ایران به روسیه نیویوریک تایمز نوشت: با شروع جنگ در اوکراین، برخی از مقامات آمریکایی متقاعد شده اند که ایران و روسیه در حال ایجاد یک اتحاد جدید هستند.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از نیویورک تایمز - دولت بایدن تلاش گسترده‌ای را برای توقف توانایی ایران در تولید و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین آغاز کرده است، تلاشی که بازتاب برنامه چند ساله آن برای قطع دسترسی تهران به فناوری هسته‌ای است.

در مصاحبه‌هایی در ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه، طیفی از مقامات اطلاعاتی، نظامی و امنیت ملی، یک برنامه در حال گسترش ایالات متحده را توصیف کرده‌اند که هدف آن از بین بردن توانایی ایران در ساخت پهپادها و ایجاد مشکل برای روس‌ها برای پرتاب هواپیمای بدون سرنشین است. 

به گفته نیویورک تایمز وسعت این تلاش در هفته های اخیر آشکار تر شده است. پس از بررسی بقایای پهپادهای رهگیری شده مشخص شد که این پهپادها با فناوری ساخت آمریکا ساخته و تجهیز شده اند، آمریکا اقدامات خود را برای محروم کردن ایران از قطعات ساخت غرب مورد نیاز برای ساخت پهپادهای فروخته شده به روسیه تسریع کرده است.

نیروهای آمریکایی به ارتش اوکراین کمک می‌کنند تا مکان‌هایی را که پهپادها برای پرتاب آماده می‌شوند هدف قرار دهند - این کار دشواری است زیرا روس‌ها مکان‌های پرتاب را از زمین‌های فوتبال به پارکینگ‌ها منتقل کرده اند.