کد خبر : 413341 تاریخ : ۱۴۰۱/۹/۲۴ - 17:10
مسی: این فینال آخرین بازی من در جام جهانی خواهد بود آرژانتین به فینال جام جهانی رسیده و مسی با حضور در آن رکورد ۲۶ بازی در جام جهانی مردان را به نام خود ثبت خواهد کرد و از رکورد قدیمی لوتار ماتئوس، کاپیتان آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۹۰ می‌گذرد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین این مهاجم ۳۵ ساله در دیدار نیمه‌نهایی و پیروزی سه بر صفر سه‌شنبه شب مقابل کرواسی، پنجمین گل خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را زد و در دو گل دیگر نیز نقش مستقیم داشت.

این صد و دومین بازی ملی مسی در رده بزرگسالان و گل ۷۹۱ و پاس گل ۳۴۰ دوران حرفه‌ای او بود.

مسی که پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند، هنوز نتوانسته عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد. او می‌گوید: «خیلی خوشحالم که سفرم در جام جهانی با حضور در فینال به پایان می‌رسد و این آخرین بازی من در این رقابت‌ها خواهد بود. تا دوره بعد، مدت زیادی باقی مانده و فکر نمی‌کنم بتوانم دوباره در جام جهانی بازی کنم.»

«حضور در این جام جهانی و دیدن شادی مردم در آرژانتین برای من بسیار لذت بخش و خوشحال کننده بود.»

آرژانتین به فینال جام جهانی رسیده و مسی با حضور در آن رکورد ۲۶ بازی در جام جهانی مردان را به نام خود ثبت خواهد کرد و از رکورد قدیمی لوتار ماتئوس، کاپیتان آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۹۰ می‌گذرد.

جام جهانی ۲۰۲۶ در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد.

مسی هفت بار برنده توپ طلا شده است، جایزه‌ای که به بهترین بازیکن جهان داده می‌شود و از این نظر رکورددار است. همچنین او یک بار هم به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی انتخاب شده است.

مسی در ضمن تنها بازیکنی است که در نوجوانی، دهه سوم و چهارم زندگی‌اش در جام جهانی گلزنی کرده است. افتخارات دیگر او چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، ۳۵ جام با بارسلونا، قهرمانی فصل گذشته فرانسه با پاری‌سن‌ژرمن و قهرمانی کوپا آمریکا ۲۰۲۱ با آرژانتین است.

جام جهانی تنها جای خالی در تالار افتخارات اوست. فرصتی که یک بار با شکست در فینال جام ۲۰۱۴ برزیل مقابل آلمان آن را از دست داد. هرچند که بهترین بازیکن آن تورنمنت شد.

این واقعیت که بر خلاف هموطنش، دیگو مارادونا یا پله برزیلی، او هنوز یک جام جهانی را فتح نکرده است، رسیدن به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران را برای او با تردید مواجه ساخته است. اما او حالا این شانس را دارد که تردیدها را برطرف سازد.

در صورت قهرمانی در فینال یکشنبه، مهاجم آرژانتینی احتمالا می‌تواند همزمان جام جهانی، توپ طلا و کفش طلا را بدست آورد.

مسی یک بار در ژوئن ۲۰۱۶ از تیم ملی خداحافظی کرد و دو ماه بعد تصمیم خود را تغییر داد.

مسی: این فینال آخرین بازی من در جام جهانی خواهد بود

او می‌گوید: «در چند سال گذشته از حضور در تیم ملی لذت برده‌ام. همانطور که تاکنون بوده، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این بار واقعاً آن اتفاق بیافتد و قهرمان جام جهانی شویم.»

«فتح کوپا آمریکا، رسیدن به جام جهانی با ۳۶ بازی بدون شکست و پایان دادن به این مسیر با حضور در فینال باور نکردنی است.»

«امیدوارم مردم آرژانتین از کاری که ما انجام می‌دهیم، لذت ببرند و شک نداشته باشند که تمام تلاش خود را خواهیم کرد.» مسی که برای تیم بزرگ فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند، در کنار لوتار ماتئوس آلمانی، کریستیانو رونالدو پرتغالی وآنتونیو کارباخال، آندرس گواردادو و رافائل مارکز از مکزیک، یکی از تنها شش بازیکنی است که در پنج جام جهانی حضور داشته است.

مسی که در حال حاضر با کیلیان امباپه فرانسوی برای کسب کفش طلا رقابت می‌کند، اولین بازیکن آرژانتینی است که در چهار جام جهانی گلزنی کرده و با یازده گل رکورددار گلزنی برای آرژانتین در جامهای جهانی است.

او اولین بازی ملی خود برای آرژانتین را در هجده سالگی در سال ۲۰۰۵ انجام داد و در ۱۷۲ بازی ۹۷ گل زده است.