کد خبر : 413213 تاریخ : ۱۴۰۱/۹/۱۷ - 17:01
پیام تسلیت شخصیت های سیاسی برای «رستم قاسمی» در پی درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی، برخی شخصیت های سیاسی و مسئولان با صدور پیام های تسلیت یاد او را گرامی داشتند.

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از ایسنا، متن پیام های تسلیت شخصیت‌های سیاسی علاوه بر رییس مجلس و رییس جمهور برای رستم قاسمی به شرح زیر است:

سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلّح:
بسم الله الرحمن الرحیم
خاندان محترم مرحوم سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی

سلام علیکم؛
عروج سردار سرافراز و مجاهد برجسته عرصه سازندگی و پیشرفت کشور "سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی" وزیر سابق راه و شهرسازی و از فرماندهان پیشتاز سنگرهای هشت سال دفاع مقدس را سوگمندانه به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظّم کل قوا (مدظله العالی)، خانواده ارجمند و همرزمان دلاور آن مرحوم در نیروهای مسلح و دولت مردمی تسلیت عرض می نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌های ارزنده و کم‌نظیر آن سردار مخلص و مومن در دفاع مقدس و جنگ نابرابر استکبار جهانی علیه ملت ایران و سپس در دیگر سنگرهای حساس و خطیر پاسداری از آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی این سرزمین و عرصه سازندگی کشور از جمله در نیروی دریایی سپاه، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، نقش‌آفرینی‌های ارزنده در جبهه مقاومت اسلامی، تلاش در جهت خنثی‌سازی آثار و تبعات تحریم و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران و همراهی و کمک به دولت محترم در سکان‌داری وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی در لوح افتخارات آن مرحوم ثبت گردیده است و برای همیشه ماندگار و در صحنه‌های شکوهمند آینده میهن عزیزمان الهام‌بخش مدافعان انقلاب و خادمان ایران اسلامی خواهد بود.

اینجانب با گرامیداشت نام، یاد و نقش آفرینی‌های افتخارآمیز آن سردار مجاهد از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای آن یار سفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و برای خانواده معظم، همرزمان، همکاران و همراهان او صبر و شکیبایی و ثبات قدم در صراط اسلام و ولایت، مسئلت می‌نمایم.
                                                              
 

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جانسوز جناب مهندس رستم قاسمی یار خدوم دولت سیزدهم و از یادگاران دوران دفاع مقدس، خبری تلخ و اندوه بار بود.
اینجانب فقدان این مرد سختکوش و مدیر توانمند را به خانواده محترم و همکاران ایشان تسلیت می گویم.
بدون تردید خدمات ماندگار آن عزیز در یاد و حافظه مردم ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند. از خداوند متعال برای ایشان طلب اجر و مغفرت و برای بازماندگان امید صبر و آرامش دارم.

 

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت:

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «درگذشت مجاهد عرصه خدمت، آقای مهندس رستم قاسمی را تسلیت عرض می‌کنم.

چند دهه خدمت خالصانه در کسوت‌های مختلف توشه راه ایشان است؛ ان‌شاءالله عنایات ویژه حضرت زهرا (س) شامل حال‌شان شود.»

 

علی نیکزاد نایب رییس مجلس:

« وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت برادر خدوم و کاردان مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس که دوره سخت بیماری را تحمل کردند، موجب تاسف و تالم است. وی در عرصه های مختلف جهادی و انقلابی طی سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از هیچ تلاش و مجاهدتی فروگذار نکرد و ارتقای ایران عزیز و عزت انقلاب را در عمل پیگیر بود.

این ضایعه و فقدان را به مردم عزیز، دوستداران ایران و انقلاب و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و برای او که در ایام فاطمیه حضرت زهرا علیه السلام به دیدار حضرت پروردگار پیوست، شفاعت بانوی مهربان دو عالم را مسالت داریم.

خدایا چنان کن سرانجام کار     تو خشنود باشی و ما رستگار»

سیدحسن خمینی:

«بسمه تعالی

درگذشت برادر گرامی مان جناب آقای رستم قاسمی(رحمه الله) موجب تأثر شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت آن مرحوم به خانواده محترم و دوستان و هم رزمانش از خدای متعال رحمت واسعه را برای ایشان مسألت دارم.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تأثر خبر ارتحال برادری صادق و مجاهد جناب آقای رستم قاسمی را دریافت کردم.

او مرد میدان های سخت بود و برغم بیماری اما تا واپسین روزهای زندگی در سنگر خدمت به مردم، صبورانه و پرتلاش ایستاد. علاوه بر آخرین مسؤلیت او در کِسوت وزیر راه و شهرسازی و قبل از آن در وزارت نفت، تلاش های مجاهدانه او در سالهای دفاع مقدس و کسب افتخار جانبازی در آن، تلاش در جبهه سازندگی و عمران کشور، مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران و نیز پیشتازی او در حمایت از جبهه مقاومت علیه نظام سلطه، تنها برخی از برگ های زرین کتاب زندگی آن سردار سختکوش وطن بود.

اینجانب این مصیبت را به خانواده محترم آن فقید سعید و نیز دوستان و همرزمان او و همچنین اعضای دولت خدمتگزار تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمن و رحیم برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر الهی مسئلت دارم.»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو درگذشت مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک افتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را به مردم شریف ایران، خانواده و همکاران وی تسلیت گفت.

سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان:

«خبر درگذشت مرحوم ‎رستم قاسمی غم انگیز و شوک آور بود. وزیری عملگرا، اخلاقمدار و صبور که برغم نامهربانی ها در مسئولیت خود کم نگذاشت. به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران  و ج. آذربایجان  و با وجود خستگی و بیماری خدمات اثرگذار و راهگشا داشت. اللهم إنا لا نعلم منه إلا خیراً»

الکسی دِدوف سفیر روسیه در تهران:

«من مراتب تسلیت خود را به خانواده و بستگان رستم قاسمی ابراز می‌کنم. او یک حرفه‌ای واقعی و یک وطن‌پرست بود و سهم بسزایی در توسعه همکاری ایران و روسیه داشت.»

احمد وحیدی وزیر کشور:

«خبر درگذشت برادر ارجمندم مجاهد عرصه های دفاع مقدس و پیشرفت کشور، سرتیپ پاسدار رستم قاسمی موجب تألم و اندوه فراوان شد. آن مرحوم از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که مخلصانه و مومنانه در برابر توطئه های مختلف علیه ایران اسلامی چه در دفاع از خاک میهن و چه در دوران تحریم های ظالمانه دشمنان، ایستادگی کرد و با مجاهدت های خود در فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی حتی پس از بروز بیماری کوشید تا منشاء تحول و پیشرفت کشور باشد و عهدی را که با رئیس جمهوری محترم و مردم ایران بسته بود، منصه ظهور یابد.
فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزشمند ایشان در صفحه تاریخ این سرزمین و جبهه مقاومت، کارنامه درخشانی برای آن عنصر خدوم مردمی و ولایی است که برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

اینجانب یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده را گرامی می دارم و درگذشت ایشان را به محضر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، آیت الله رئیسی رئیس جمهوری محترم و هم‌رزمان و همسنگران و همچنین خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و در این ایام سوگواری بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) برای آن مرحوم علو درجات را از خدای متعال مسالت دارم.»
این خبر تکمیل می شود.

  •