کد خبر : 413182 تاریخ : ۱۴۰۱/۹/۱۶ - 15:27
یک «مهندس صنایع» وزیر راه و شهرسازی شد! نمایندگان انقلابی به مهرداد بذر پاش که فاقد سابقه مدیریت شهری، راه، ساختمان، معماری، شهرسازی است رأی دادند

به گزارش ستاره صبح آنلاین- مصطفی فروغی وضعیت زمین و مسکن و قیمت آن تا زمانی که دولت‌های مهندس موسوی، هاشمی و خاتمی روی کار بودند در وضعیت مناسب و قابل‌قبول بود، به‌گونه‌ای که افراد می‌توانستند با 5، 7 یا 10 میلیون تومان وام مسکن صاحب‌خانه شوند.
برای نمونه قیمت زمین و مسکن در دولت اصلاحات در نقاط شمالی شهر تهران کمتر از یک‌میلیون تومان بود؛ اما باروی کار آمدن دولت اصولگرا و انقلابی محمود احمدی‌نژاد که اصولگراها تمام‌قد از او حمایت کردند قیمت زمین و مسکن در تهران 16 برابر شد.
دولت سیزدهم با وعده ساخت یک‌میلیون مسکن بر سرکار آمد سید ابراهیم رئیسی برای تحقق این وعده «رستم قاسمی» که سابقه مدیریت در حوزه راه و شهرسـازی نداشت انتخاب کرد؛ اما او نه‌تنها به بهبـود مسکـن، قیمت آن و اجاره بها کمک نکرد، بلکه به گفته برخی نمایندگان کاری در جهت ساخت مسکن ملـی صورت نگرفت. کار به‌ جایی رسید که میانگین قیمت مسکن در تهران به مرز 47 میلیون تومان رسیده است.
گفتنی است قیمت هر مترمربع مسکن در تهران در سال‌های 95 و 96 حدود 5 میلیون تومان بوده؛ اما اکنون بیش از 9 برابر افزایش قیمت داشته است.

*زیر پا گذاشتن تخصص چرا؟
مهرداد بذرپاش یار قار محمود احمدی‌نژاد بود. او هر جا که مسئولیت داشت حاشیه هم داشت. نکته قابل‌توجه اینکه وی دانش‌آموخته مهندسی صنایع است که هیچ نسبتی با «وزارت راه و شهرسازی» که حوزه آن راه، پل، جاده، ساختمان، معماری، شهرسازی، تونل، اتوبان و ... ندارد.
پرسش این است که چرا در دنیایی که تخصص حرف اول را می‌زند در اینجا تخصص زیر پا گذاشته می‌شود. فردی برای یک وزارتخانه تخصصی انتخاب می‌شود که فاقد رشته مربوطه و فاقد کار در حوزه راه، معماری و شهرسازی است. آیا در وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی یک نفر فرد باتجربه پیدا نمی‌شود که وزیر شود؟ آیا این توهین به مدیران و متخصصان حوزه راه، شهرسازی، معماری، ساختمان و... نیست؟ پیشنهاد می‌شود بر اینکه اوضاع وزارت بهداشت خوب شود یک مهندس صنایع هم وزیر این وزارتخانه شود.

*پزشک هسته‌ای شهردار تهران

شورای انقلابی ششم شهر تهران علیرضا زاکانی که دانش‌آموخته پزشک هسته‌ای است را به‌عنوان شهردار تهران برگزید. این فرد هیچ تجربه‌ای در حوزه مدیریت شهر نداشت؛ اما اصولگراها تخصص را زیر پا گذاشتن و او را به‌عنوان شهردار انتخاب کردند. باید منتظر ماند و دید آیا سرنوشت مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی مشابه حجت‌الله عبدالملکی و رستم قاسمی خواهد شد؟
اینکه شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم یک دلیلش همین انتصابات گروهی رفاقتی است.