کد خبر : 40907 تاریخ : ۱۳۹۸/۷/۱ - 22:33
واکنش سردار نقدی به سخنان بهزاد نبوی اشاره: مسئله نفوذ دشمنان در سطوح مختلف کشور ازجمله دغدغه‌های دلسوزان و انقلابیون در طول سال‌های پس از انقلاب بوده و هست. در سال‌های اخیر رهبر انقلاب بارها نسبت به مسئله نفوذ تذکر داده و ابعاد مختلف آن را نیز بیان کرده‌اند. برای نمونه ایشان در 20 اسفند 1394 در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری گفتند: «برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است؛ یکی از آماج‌های این نفوذ مسئولان‌اند.» چندی پیش سخنگوی قوه‌قضائیه از حکم حبس ۳ جاسوس موساد و انگلیس خبر داده بود. روز شنبه مهندس بهزاد نبوی، از مبارزان باسابقه انقلابی و از مسئولان برجسته دولت دفاع مقدس و همچنین نایب رئیس مجلس ششم در گفت‌وگو با «سایت خبری الف» (متعلق به احمد توکلی) با اشاره به خطر وجود جریان نفوذ در کشور، بدون آن که نامی از کسی ببرد، از شناسایی دو جاسوس در دفتر یکی از سرداران سپاه خبر داد. در همین حال سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران به سخنان نبوی مبنی بر شناسایی دو جاسوس در دفترش واکنش نشان داد و ضمن تکذیب این موضوع، گفت: «هجویات فردی که نام بردید ارزش پاسخگویی ندارد و وی باید به‌زودی در دادگاه جواب دروغ‌هایی که مطرح کرده را بدهد.» گزارش پیش رو به این موضوع اختصاص دارد.

ستاره صبح-

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی پیرامون صحت‌وسقم ادعای اخیر بهزاد نبوی مبنی بر شناسایی دو جاسوس در دفتر سردار نقدی ضمن تکذیب این موضوع، اظهار داشت: «هجویات فردی که نام بردید ارزش پاسخگویی ندارد و وی باید به‌زودی به دادگاه برود و جواب دروغ‌هایی که مطرح کرده را بدهد، چراکه مصداق بارز نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی است. ضمن اینکه ممکن است برای عموم مردم دسترسی به اطلاعات در خصوص دروغی که به بنده نسبت داده‌اند ممکن نباشد، اما همه می‌توانند بخش دیگری از صحبت‌های او که گفته «۶۰ درصد ثروت ملی کشور در اختیار چهار نهاد است» را اندازه‌گیری کنند و میزان دروغ‌گویی این فرد را بسنجند. ان‌شاء‌الله به‌زودی به دادگاه خواهد رفت و باید پاسخگوی اتهامات کذبی که وارد کرده و درنهایت منتظر مجازات آن باشد.»

خطر جریان نفوذ را باید جدی گرفت
بهزاد نبوی روز شنبه در گفت‌وگو با سایت «الف» گفته بود: «بخش‌های انتخابی حاکمیت سهم کمی در اداره کشور دارند. در کشور ما چهار نهاد هست که ۶۰ درصد ثروت ملی را در اختیاردارند؛ ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان، هیچ‌یک از این‌ها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.» وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به خطر وجود جریان نفوذ در سطوح مختلف نظام تصريح كرد: «من معتقد هستم که در کشور کارهایی می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نسبت داد یا حتی ناشی از تندروی دانست. مثلاً در دفتر فلان سردار دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آن‌ها اعدام شد. این‌ها در رده‌های پایین است؛ و من نگران رده‌های بالاتر هستم. به‌طور مثال در ماجرای بمب‌گذاری پاریس در محل مراسم مجاهدین خلق، درست زمانی این اتفاق رخداد که آقای روحانی برای اعلام حسن نیت به اروپا سفرکرده است. موضوع نفوذ بسیار مهم و جدی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.»