کد خبر : 378630 تاریخ : ۱۴۰۱/۱/۱۷ - 01:15
سال نو بدون شنبه/مرتضی کاظمی قبل از هر چیز سال نو را خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنیم و برایتان آرزوی موفقیت و شادکامی داریم. شروع سال نو همیشه همراه یکسری دغدغه‌ها بوده است. چیزی که امسال را مهم‌تر از سال‌های قبل می‌کند این است که قرن جدید هم آغاز شده است و باید به برخی مسائل جدی‌تر فکر کنید. پیشنهاد ما این است که حداقل در موارد زیر در افکار خود تجدیدنظر کنید:

شنبه را رها کنید

بیایید برای یک‌بار هم که شده دست از سر شنبه برداشته و برنامه‌هایتان را از روز دیگری آغاز کنید. طبق تحقیقات دانشمندان، وقتی برنامه‌ریزی می‌کنید که از شنبه فلان کار را انجام دهید، همه کائنات دست‌به‌دست هم می‌دهند تا آن‌طور نشود. مثلاً همه هفته‌های گذشته را به یاد بیاورید که می‌خواستید از شنبه ورزش کنید؛ یا طوفان کاترینا همه‌جا را درنوردید یا برایتان مهمان آمد یا کفش‌هایتان پاره شدند یا خودتان مریض شدید. بالاغیرتا امسال دیگر بی‌خیال شوید. اصلاً فکر کنید شنبه وجود ندارد. یک‌لحظه خودتان را جای شنبه بگذارید، ورزش، کتاب‌خوانی، خوش‌اخلاق شدن، تناسب‌اندام، کم خوری و هزاران قول و قرار دیگر. برای این‌همه کار یک قرن هم کم است چه برسد به شنبه!

 

ورزش نکنید

خیلی از افراد در سال جدید به خود قول می‌دهند که ورزش را جدی گرفته تا هم سلامت باشند و هم ‌وزنشان مناسب شود. بیایید به احترام قرن جدید این بازی کثیف را تمام کرده و بی‌خیال ورزش بشوید. بالاغیرتا یک نگاهی به عمر گذشته خود بیندازید! آیا وقت آن نرسیده که به وعده‌های پوچ و توخالی پایان داده و زندگی‌تان را بکنید؟ اصلاً مگر ورزش می‌خواهد چند سال به عمرتان اضافه کند؟ یا چه کسی گفته که ورزش شمارا سالم‌تر می‌کند؟ اگر در حین ورزش کردن، مصدوم شدید چه؟ آیا می‌دانید که ورزش باعث افزایش اشتها و میل بیشتر به غذا شده و درنهایت باعث چاقی می‌شود؟

 

برنامه‌ریزی نکنید

باور کنید که مهم‌ترین عامل نشدن چیزی، برنامه‌ریزی است. به‌جای اینکه با برنامه‌ریزی و عمل به آن سرویس بشوید، به‌صورت یلخی عمل کنید، زیرا در این صورت هم کائنات را به دردسر نمی‌اندازید تا مانع رسیدن شما به هدفتان شوند و هم اگر به هدفتان نرسیدید خودتان را سرزنش نمی‌کنید.

 

چاق شوید

متأسفانه برخی از ما دائماً در حال مقایسه خود با دیگران هستیم. یکی از ابعاد مهمی که این مقایسه‌ها صورت می‌گیرد، وزن مناسب است؛ یعنی همه توقع دارند که عاری از چربی و یکدست ماهیچه و عضله باشند. نتیجه این توقع تا اینجای زندگی‌مان اضافه‌وزن و چاقی بیشتر بوده است. درصورتی‌که اگر از اول توقع بیجا نداشتیم و ایده‌آل ‌گرایی نمی‌کردیم نهایتاً یکی دو کیلو اضافه‌وزن داشتیم نه اینکه عرضمان روزبه‌روز از طولمان پیشی بگیرد.

 

بداخلاق باشید

حتماً شما هم به خودتان قول داده‌اید که از سال جدید کمتر عصبانی شده و از کوره در بروید. خودتان را اذیت نکنید. اگر امکان چنین اتفاقی وجود داشت زودتر از این‌ها باید موفق می‌شدید تا آن را اجرا کنید. راحت باشید. الکی ادای خوش‌اخلاق‌ها را درنیاورید. دانشمندان اثبات کرده‌اند میزان شکستگی، مصدومیت و حتی مرگ‌ومیر در افرادی که قصد داشته‌اند خوش‌اخلاق باشند، بیشتر است. چون تا سعی می‌کنند خودشان را کنترل کنند و از کوره در نروند نفر مقابلشان با آخرین فنون رزمی استخوان‌هایشان را به چند بخش تقسیم کرده است.