کد خبر : 194919 تاریخ : ۱۴۰۰/۴/۲۸ - 14:17
پیش‌بینی آینده جهان؛ گردشگری تنها کسب‌وکار فیزیکی آینده‌دار

ستاره صبح آنلاین-مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان، در سخنرانی اخیری که داشت اعلام کرد که ۸۰ درصد رفت‌وآمدهای شهری، در آینده، حذف خواهد شد. او گفت: رقیبان ما شرکت‌های تولید خودرو نیستند، بلکه شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل و سیسکو هستند. در پنج تا 10 سال آینده نرم‌افزار و اطلاعات، همه صنایع را خواهد بلعید.
شرکت خدماتی اوبر UBER که هم‌اکنون بزرگ‌ترین شرکت تاکسیرانی جهان است، صاحب یک ماشین هم نیست و فقط یک نرم‌افزار است! همچنین شرکت ایرباس که بزرگ‌ترین شرکت هتلداری جهان است، حتی یک هتل تملیکی هم ندارد!
شرکت Watson با ارائه نرم‌افزار تشخیصی خود، با دقت صد در صد به کمک پزشکان در تشخیص انواع سرطان خواهد آمد. نرم‌افزارهای شبیه‌ساز ساختار DNA، شانس موفقیت در لقاح مصنوعی یا IVF را به ۹۹ درصد خواهند رساند. تا ۸۰ درصد از رفت‌وآمدهای شهری حذف خواهند شد و سیستم‌های اطلاعاتی جای آن‌ها را خواهند گرفت؛ بنابراین آلودگی هوا نداریم، تصادف به حداقل خواهد رسید و وقت بیشتری برای تفریح خواهیم داشت. دراین‌ارتباط به دو دلیل شرکت‌های بیمه به لبه ورشکستگی خواهند رسید؛ اول به خاطر کاهش فعالیت‌های فیزیکی به‌خصوص در حمل‌ونقل و دوم اینکه پیش‌بینی بسیار دقیق سیستم‌های هوش مصنوعی از آینده، نیاز ما به بیمه را کمتر خواهد کرد. پول جای خود را به اطلاعات یا پول دیجیتالی می‌دهد و پول دیجیتالی، نقش پشتوانه ارز را در جهان بازی خواهد کرد. شاید بتوان گفت تنها کسب‌وکار فیزیکی که در آینده رشد خواهد کرد، گردشگری است. انسان‌ها کارهای خود را به سیستم‌های اطلاعاتی واگذار خواهند کرد و تفریح را برای خود نگه خواهند داشت.
اگر می‌خواهید وارد دنیای جدید شوید ایده‌ی شما باید با موبایل ارتباط داشته باشد؛ در غیر این صورت باید آن را فراموش کنید. ایده‌هایی که برای قرن 20 طراحی شدند، در قرن 21 محکوم‌به شکست خواهند بود. 70 تا 80 درصد شغل‌ها تا بیست سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت.