کد خبر : 194765 تاریخ : ۱۴۰۰/۴/۱۹ - 04:49
صدای انفجار در غرب تهران /پلیس: حادثه پارک ملت تهران موضوع خاصی نبود/ فیلم‌های منتشر شده مربوط به این حادثه نیست جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ نسبت به انفجار بامداد امروز در پارک ملت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ستاره صبح آنلاین  به نقل از انتخاب دقایق اولیه بامداد شنبه 19 تیرماه صدای مهیبی در محدوده غرب تهران به گوش رسید. هنوز اخبار رسمی از علت این صدا گزارش نشده است. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «هنوز گزارشی از انفجار به دست ما نرسیده است. همکاران ما در حال پیگیری هستند.»

 نیروهای پلیس و آتش‌نشانی بر اساس گزارش‌های دریافتی از مردم در حال بررسی محدوده پارک ملت هستند. این در حالی است که هیچ اثری از انفجار یا آتش‌سوزی در منطقه دیده نمی‌شود. حاضران به خبرنگار فارس گفتند منشأ انفجار دقیقا مشخص نیست.

«شبکه خبر» در زیرنویس خود از انفجار مهیب در شمال تهران خبر داده است. 

به نوشته «شبکه خبر»، «برخی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در منطقه‌ای در شمال تهران حکایت دارد؛ جزییات بیشتر منتشر نشده است».

این شبکه در جزییات بیشتری اعلام کرد که حادثه مربوط به آتش‌سوزی در یک ساختمان در اطراف پارک ملت است.

 شبکه خبر به نقل از سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نوشته که «گروه‌های آتش‌نشانی و امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند».

به گزارش «انتخاب»، سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران درباره جزئیات انفجاری که بامداد امروز شنبه در پارک ملت تهران رخ داد، اظهار کرد: این حادثه موضوع خاصی نبود و فقط در یک لحظه صدای انفجاری شنیده شد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با بیان اینکه بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی تخریب یا دچار حریق نشده است، گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و به محض دریافت چرایی این انفجار، جزئیات حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید.

سردار هداوند در واکنش به جوسازی‌های رسانه‌های معاند در رابطه با این موضوع و اینکه آن‌ها این حادثه را امنیتی قلمداد کردند، تصریح کرد: کار رسانه‌های ضد انقلاب همین جوسازی‌هاست و باید بگویم که پس از وقوع این حادثه در محل مورد نظر فقط تعدادی برگ و شاخه درخت بر زمین ریخته و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی با این عنوان که در پی وقوع این حادثه برخی از ساختمان‌های پایتخت دچار حریق و منفجر شده، واقعیت ندارد و این فیلم‌ها مربوط به این حادثه نیست.

توضیحات آتش‌نشانی

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: بعد از تماس‌های مردمی که با سازمان آتش‌نشانی گرفته و اعلام شد که صدای مهیبی در محدوده شمال تهران شنیده شده، ماموران دو ایستگاه به محل اعزام شدند اما هنوز اطلاع دقیق‌تری در دسترس نیست.

ملکی گفت: پیرو تماس‌های شهروندان مبنی بر شنیده‌شدن صدای انفجار در محدوده شمال تهران در دقایق اولیه بامداد امروز٬ نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و پس از جستجو در بخش‌های مختلف، هیچ حادثه‌ای مشاهده نشد و نیروها برگشتند.

 

photo_2021-07-10_01-51-09

 

 آتش نشانی: اثری از وقوع حادثه مشاهده نکردیم

سخنگوی آتش‌نشانی: تماس‌های مردمی که با سازمان آتش‌نشانی گرفته شده و طی آنها اعلام شد که صدای مهیبی در محدوده شمال تهران شنیده شده است

اغلب این تماس‌ها در محدوده پارک ملت بودند

دو ایستگاه به محل اعزام شده اما  هنوز اطلاع دقیق‌تری در دسترس نیست

این امکان وجود دارد که صدای شنیده‌شده مربوط به حادثه نبوده باشد؛ چرا که آتش‌نشانان هنوز اثری از وقوع حادثه مشاهده نکردند/ ایسنا

 

معاون استاندار تهران: انفجار داخل پارک ملت رخ داده است

معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با تسنیم: بنده در محل‌ حادثه حضور دارم. تنها یک انفجار آن هم داخل پارک ملت صورت گرفته است.

در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه تروریستی بوده گفت: در حال بررسی ابعاد و علت حادثه هستیم و پس از اطمینان اطلاع رسانی می‌کنیم.

انفجار در داخل  پارک ملت

معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با تسنیم گفت:«بنده در محل‌ حادثه حضور دارم. تنها یک انفجار آن هم داخل پارک ملت صورت گرفته است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه تروریستی بوده گفت: "در حال بررسی ابعاد و علت حادثه هستیم و پس از اطمینان اطلاع رسانی می‌کنیم."

همچنین شبکه خبر اعلام کرد :"ظاهراً یک شی ناشناس در محوطه پارک ملت منفجر شده است که خوشبختانه هیچ تلفات یا خسارتی به بار نیاورده است."

عوامل امدادی در حال بررسی بیشتر منطقه هستند

بنا به اعلام شبکه خبر ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ربطی به محل حادثه ندارد.

 

تصویری که گفته می‌شود محل دقیق انفجار در پارک ملت است

انفجار در پارک ملت تهران

 

انتشار تصویری تازه از محل حادثه

جزییات انفجار در پارک ملت تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منابع: خبرگزاری فارس- انتخاب- شبکه خبر- yjc