کد خبر : 154549 تاریخ : ۱۴۰۰/۴/۲ - 01:05
زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با«ستاره صبح» مطرح کرد: ادامه شیشه ای شدن تصمیمات در شورای ششم انتخابات شورای شهر در تهران در حالی برگزار شد که لیست موسوم به شورای ائتلاف در انتخابات به پیروزی رسید. این در حالی است که اغلب اعضای شورای شهر پنجم قبل از انتخابات یا ثبت نام نکردند یاردصلاحیت شده بودند. در چنین شرایطی اصلاح طلبان برخلاف انتخابات ریاست جمهوری برای انتخابات شورا لیست انتخاباتی ارائه کردند اما در نهایت لیست آنها در مرتبه سوم قرار گفت. براساس گزارش ها درصد مشارکت در تهران بیست وشش درصد بوده که دوازده درصد آن آرای باطله بوده است. یعنی چهارده درصد از مردم تهران برای شورای ششم به پای صندوق رأی رفتند. ستاره صبح این موضوع را با زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر پنجم تهران در میان گذاشته که در ادامه پاسخ های وی را می خوانید.

ستاره صبح آنلاین، نژادبهرام گفت: شهر متعلق به شهروندان است و به همین دلیل شورای شهر پنجم تمام تلاش خود را انجام داد تا این شعار در عمل محقق شود.در این دوره توقف هرگونه پروژه  بدون مناسب سازی در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار داشت.از سوی دیگر تلاش ها به سمت افزایش بودجه پایدار بود که در این زمینه نیز موفقیت های مهمی حاصل شد.تراکم یکی از جدی ترین موضوعاتی بود که در دستور کار شورای پنجم قرار داشت. به همین دلیل در این دوره شهر فروشی به صورت کامل متوقف شد.
عضو شورای شهر پنجم ادامه داد: رضایت شهروندان موضوع مهم دیگری بود که مورد توجه شورای شهر پنجم قرار داشت.توسعه فضای فرهنگی از دیگر اقدامات مهم شورای پنجم بود. از سوی  دیگر شورای شهر از دستفروشان حمایت کرد. این در حالی بود که در دوره های گذشته دستفروشان به عنوان معارضین شهری معرفی می شدند.نکته مهم اینکه در این دوره از مدیریت شهری شهروندان می توانستند به صورت مستقیم با اعضای شورای شهر خود ارتباط برقرار کنند و مشکلات خود را بیان کنند. این اتفاق نیز در شبکه های اجتماعی رخ می داد.
نژاد بهرام تصریح کرد:یکی از مهم ترین اقدامات شورای پنجم شهر تهران تصمیم گیری به صورت شفاف و علنی بود. این موضوع برای اعضای شورای از اهمیت زیادی برخوردار بود و به همین دلیل تلاش شد  تصمیم گیری ها به صورت شفاف و در اتاق شیشه ای صورت بگیرد. بنده معتقدم تغییر اعضای شورا یک رویکرد دموکراتیک است که باعث تقویت دموکراسی در کشور می شود. به همین دلیل به اعضای شورای شهر جدید تبریک عرض می کنم. با این وجود از آنها می خواهم که روند تصمیم گیری  به صورت علنی و شفاف را ادامه بدهند و از تصمیم گیری به صورت غیر شفاف و غیر علنی پرهیز کنند.